tiistai 2. kesäkuuta 2015

2. päivä - haasteeni ammatillisena opettajana: nimimuisti

Matkan varrella olen huomannut, että minulla on huono nimimuisti. Nimien muistaminen olisi kuitenkin ominaisuus, joka opettajalle olisi ensiarvoisen tärkeä. Tässä suhteessa minulla on parantamisen varaa ja yritän panostaa nimien oppimiseen sekä kehittää jonkinlaisen oppimismallin tähän.

Kurssilta olen oppinut muutamien henkilöiden nimet.13 nimeä on vielä oppimatta, enkä muista kolmen opettajanikaan nimeä. Yritän samalla opetella, että miltä paikkakunnalta he ovat kotoisin.

Kasvomuisti (kuvamuisti) minulla on hyvä, mutta se ei aina riitä.

1 kommentti:

  1. Minulla myös huono nimimuisti. Pitää aina käyttää paljon aikaa opiskelijoiden nimien mieleen painamiseen. Kuitenkin se on hyvin tärkeää: luo arvostusta -> velvollisuuden tunne parempi , parantaa opettaja-oppija -suhdetta, .. Eikä ole oikein mukavaa, kun opettaja kysyy jotakin ja sanoo: "vastaa sinä sinipaitainen poika siellä". Helpoin tapa opetella: Ryhmäkuva, johon nimet (kuten meillä).

    VastaaPoista